2021. november 14., vasárnap

Daru


Vannak ruhák, amelyeket kevesebbet hord az ember. Nem azért, mert nem jó a színe, vagy a fazonja, hanem mert nem mindennnapi. És vannak azok a ruhák, amelyeknek jelentése, jelentősége van.
Bizonyos darabok olyan jelentőséggel bírnak, mint egy varázspálca, láthatatatlanná tevő köpönyeg, mesebeli, varázslatos, vagy éppen szertartásokhoz illő.
Tegnap jöttem rá, hogy az én daru motívumos ruhám is ilyen. 
Harmadszorra van rajtam, és mind három alkalomkor fontos belső változások mérföldköveinél tartottam.

A daru több kúltúrában is jelentőséggel bír:
" *A japán mitológiában az 1000 évig élő daru a becsület, a hűség és a béke jelképe. Ez a fenséges madár egy életre választ magának párt, utódait pedig mindkét szülő nagy gonddal neveli, nem meglepő hát, hogy a családi értékek szimbólumává emelték. A japánok úgy tartják, aki megházasodás előtt hajtogat 1000 papírdarut, békés és boldog házaséletre számíthat..
*A daru a taoista halhatatlanok szent madara.
*A daru a magyarság egyik megbecsült ősi vadmadara." (Forrás: Wikipédia)

Van bennünk közös ezzel a darumadárral: egy életre párt választani valami nagyon mélyről jövő késztetésem kezdetektől fogva. Aztán az élet átrendezi az elképzeléseimet.
43 éves vagyok, ebből 25 évet párkapcsolatban töltöttem mindössze 3 férfi mellett. 

Mindháromnál Nekem kellet kimondani, hogy ez így nem működik tovább, melyet igen hosszú út, feldolgozás, tipródás, mérlegelés, és sok befelé figyelés előzött meg. 

Dönteni nehéz, ha az ember tele van sérelmekkel, hiányokkal, félelmekkel. 
Dönteni könnyű, ha az ember tele van bizonyossággal, belső erővel, egyértelmű jelekkel, és józan. 

De a fájdalmat, a gyászt, a könnyeket, az elengedés fázisait sehogysem lehet megúszni, nem is kell. 
Bennünk van a "mi lett volna ha", a sikertelenség kudarca, minden szép és fájó emlék. Persze az egészet megnehezíti? megfűszerezi? ha még közös gyermeketek is van. 

Könnyű belecsavarodni a játszmákba, a sérelmekbe.
Fontos, hogy mit választok: én az örömöt szeretném mindhármunknak. Az örömnek időnként ára van: meg kell hozni döntéseket. Nekem ez volt nyáron a születésnapi ajándékom Magamnak.

 A daru időről, időre ebben segít Nekem:
felülről látni, madártávlatból az életemre, a szereplőkre, Magamra.







Nektek van ilyen jelentőséggel bíró darabotok?


#daru #darumotívum #színnellélekkel #szívvellélekkel #futokaszívemután #döntések #párkapcsolatok #hűségönmagamhoz #változások #áramlikazélet 






 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rúzs mánia

Mi lehet az? - Készülhetett akár: henna, bíbor, okker, vasérc, fehérólom, féldrágakő, mérgező kivonat, bíbortetű, vöröshangya, cinóber, bor,...