2015. szeptember 23., szerda

Esendő Istenek

 
 
Többször előfordult Velem, hogy egy-egy ember, tanító-segítő, akit egykor oly nagyra becsültem, egy idő után elkezd taszítani, és eltávolodok tőle, vagy meg is szakítom vele a kapcsolatot.
 
A forgatókönyv mindig hasonló szokott lenni:
Megismerem, vonz, valami pluszt látok-érzek benne, egy hullámhosszon vagyunk, és kicsit olyan titkos szövetség a miénk.
Én felnézek rá, szeretnék, és tudok tőle tanulni, ő pedig lát bennem valamit, és támogat, teret ad arra, hogy kibontakozzam.
 
Egyre közelebb érezzük magunkat egymáshoz, barátok leszünk.
 
Aztán elkezdem őt látni a gyengeségeivel, hibáival együtt.
 
Minél jobban megismerem, annál inkább bosszant, hogy vannak nehézségei az életben.
 
Sőt észreveszem vannak dolgok, amiben én járok előtte.
Ezzel el is kezdődik bennem a távolodás; csalódottságot érzek.
Akire egykor Istenként tekintettem,  leesik számomra az Olümposzról.
 
Mert, hogy nemrég láttam rá, hogy erről szól az egész.
 
Vajon kire tekintünk első alkalommal Istenként?
 
Naná, hogy a szüleinkre, a mindenhatókra.
 
Aki tanít, tud, megvéd, szeret, és teret ad.
 
Aztán felnövünk, és látjuk, hogy nem mindenhatóak.
 
Gyengék, tele problémával, függőségekkel, butaságokkal.
Túlnőjjük őket, és nemcsak magasságban.
 
Látod a botladozásukat, és nem érted, hogyan tudna Neked ő tanácsot adni, tanítani bármit is egy idő után. Elveszettnek érzed Magad.
 
Nekem pontosan ezt az esendőséget mutatták meg különböző tanítók, amit a szüleimnél érzékeltem.
 
Nem vagyok nagy guru imádó, vagy rajongó, követő típus.
Viszont mindig is kerestem a  tőlem többet (titok) tudók társaságát.
 
És újból és újból csalódnom kellett: embereket találtam. Esendőeket.
 
Nekem is sok időre volt szükségem, hogy el tudjam fogadni, hogy a szüleim nem Istenek, hanem hús-vér emberek, akiknek nagyon hálás vagyok.
És köszönöm minden tanítónak is, hogy megmutatták az esendőségüket.
 
Hiszen pont ebből tanulhatunk a legtöbbet.
Emberségből.
Nem tökéletes, különleges képességű Istenekre van szüksége a világnak, hanem gyengeségeit felvállaló emberekre.
Hiszen ezek az emberek mind ismerik, tudják a titkot, a legnagyobbat, hogy amivel igazán lehet gyógyítani és segíteni, az az elfogadás és a szeretet.
 



 
Öleld hát Magadhoz saját és szeretteid esendőségét, hiszen a legnagyobb kinccsel rendelkezel.
Nem kell már keresned, mindig is ott volt veled.
Mersz-e a gyenge, botladozó, butus Önmagad, szüleid, tanítóid barátja lenni?









 

2 megjegyzés:

  1. A saját tapasztalásomra ismerek abban, amit írtál. Ugyanígy csalódtam én is azokban az emberekben, akiket isteninek hitt mivoltuknál fogva imádni kezdtem. És amit leírsz,hogy az emberi esendőség felismerése, elfogadása milyen fantasztikus, abban is egyetértek. Csak az van, hogy ezek az isteninek hitt emberek sokszor a saját esendőségüket nem fogadják el, magukat továbbra is igyekeznek a többi ember fölé helyezni saját isteninek hitt tulajdonságaiknál fogva. Ezek az önjelölt guruk, önjelölt istenek nem engedik meg, hogy leránts őket a talapzatukról, hogy rámutass az esendőségükre, mert saját maguk előtt is félnek beismerni. És persze ezzel sincs semmi baj, hiszen elég az, ha már én nem akarom őket isteninek látni, ha már én eljutottam odáig, hogy az emberi esendőséget, sebezhetőséget elfogadom, megengedem magamnak, hiszen így láthatom, hogy az is csak az esendőségükből fakad, hogy az istenibe kapaszkodnak.

    VálaszTörlés

Rúzs mánia

Mi lehet az? - Készülhetett akár: henna, bíbor, okker, vasérc, fehérólom, féldrágakő, mérgező kivonat, bíbortetű, vöröshangya, cinóber, bor,...