2015. május 18., hétfő

89 év ereje


Ma 89 éves a nagymamám.

Én apró ajándékokat adok neki, nasit, epert tejszínhabbal, virágot, és ő nagyon örül.

Azonban az igazán nagy ajándékot Én kapom tőle,  elkezd mesélni nekem.

Olyan dolgokról mesél, amik nekem csak történelem: háború, küzdés, menekülés, 
és sok - sok csoda történet. Mindet erő hatja át. 

És veszteségek, veszteségek, veszteségek...
Első gyermekét a háború ideje alatt hordta ki, és szülte meg. 
Menekült, bujkált  csecsemővel a kezében, a férje távol tőle...
Aztán egy betegség vitte el a kislányt, mindössze 1 évet élt.

A második kislányát pedig 11 évesen a skarlát szólította el e világból.

A nagypapa 60 évesen ment el, és megannyi küzdés, házépítés, stb 
Nem panaszkodó egyik szava sem, nem mártírkodik, csak mesél, mintha egy könyvből olvasná. 
Néha az időrendben nem biztos, elneveti magát; sajnálja, hogy nem emlékszik annak a katonának a nevére, aki segített nekik.

Olyan szívbemarkoló történeteket hallok, amelyek könnyeket csalnak a szemembe.
De igazán belül sírok, valami belül elindul. És nem szomorúság, nem fájdalom.
Hanem mérhetetlen büszkeség jár át, erő.

Összeér a valóság az álmaimmal. Sok álmom most kerül a helyére. Megértem miért álmodtam azokat, miért féltem átlépni a határt sokáig, miért nem vagyok képes egy háborús filmet sem megnézni.
És most beszélünk róla, fényre derül, a helyére kerül jó pár őstől, elődöktől hozott félelemtörténet.
Ha valaha elveszek, fájok, ezekre a történetekre fogok gondolni. 
A karrier, számlabefizetés és egyéb mai sztorik csak egy játszóház elődeink életéhez képest. 

Büszke vagyok a családomra, és pont ez ad erőt a mindennapokban.


Ha teheted ülj le a nagyszüleiddel, szüleiddel, sok dolgot megtudhatsz Magadról, az életről, és az igazán értékes dolgokról.

Mostanában egyre többet kapok ebből a csodából is, talán megértem arra, hogy meghalljam az "ősök" szavát.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rúzs mánia

Mi lehet az? - Készülhetett akár: henna, bíbor, okker, vasérc, fehérólom, féldrágakő, mérgező kivonat, bíbortetű, vöröshangya, cinóber, bor,...